9.1.1 საკანონმდებლო ბაზის სრულყოფის პროცესის მართვა |
9.1.1.1. საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს შრომის კოდექსის“ დებულებების შეფასება, სოციალური პარტნიორებთან განხილვა და საჭიროების შემთხვევაში ცვლილებების პროექტის მომზადება/ცვლილებების განხორციელება |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო;
პარტნიორი უწყება: სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018-2020 |
ამოცანა 9.1.1-ის ინდიკატორი: საერთაშორისო ინსტიტუტების/მექანიზმების ანგარიშებში ასახული პოზიტიური დინამიკა;
შემუშავებული რეკომენდაციები და საკანონმდებლო ცვლილებების პროექტი;
პარტნიორობის სამმხრივ კომისიაზე ინიცირებული საკითხები და კომისიის შესაბამისი გადაწყვეტილებები. |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
9.1.1.2. შრომის სამართლის და დისკრიმინაციის აკრძალვისა და გენდერული თანასწორობის სფეროს სამართლებრივ ინსტრუმენტებთან საქართველოს კანონმდებლობის დაახლოების ხელშეწყობა (საქართველო-ევროკავშირის ასოცირების დღის წესრიგის XXX დანართის შესაბამისად) |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება: სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018-2019 |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
9.1.1.3. შრომის უსაფრთხოების შესახებ კანონმდებლობის ეტაპობრივი დაახლოება ევროკავშირის კანონმდებლობასთან და საერთაშორისო სამართლებრივ ინსტრუმენტებთან (საქართველო-ევროკავშირის ასოცირების დღის წესრიგის XXX დანართის შესაბამისად), კერძოდ, ქართულ კანონმდებლობაში ტრანსპოზიციის მიზნით მომზადდება/გადამუშავდება:
"
89/391/EEC დირექტივა სამუშაო ადგილზე მუშაკთა უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის გაუმჯობესების ხელშეწყობის მიზნით ზომების შემოღების შესახებ;
89/654/EEC დირექტივა სამუშაო ადგილზე უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების თაობაზე;
2009/104/EC დირექტივა
სამუშაო ადგილზე მუშაკთა მიერ სამუშაო მოწყობილობების გამოყენებისათვის უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების თაობაზე;
90/270/EEC დირექტივა მონიტორიან დანადგარებთან მუშაობისთვის უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების შესახებ
89/656/EEC სამუშაო ადგილზე მუშაკთა მიერ პერსონალური დამცავი აღჭურვილობის გამოყენებისთვის უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების შესახებ;
92/91/EEC დირექტივა ბურღვის მეშვეობით მინერალების მოპოვების ინდუსტრიებში მუშაკთა უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის დაცვის სრულყოფისთვის მინიმალური მოთხოვნების თაობაზე;
92/104/EEC დირექტივა ზედაპირზე და მიწის ქვეშ მინერალების მოპოვების ინდუსტრიებში მუშაკთა უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის დაცვის სრულყოფისთვის მინიმალური მოთხოვნების თაობაზე;
92/58/EEC დირექტივა სამუშაოზე უსაფრთხოებასა და/ან ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული ნიშნების განთავსების მიზნით მინიმალური მოთხოვნების შესახებ.
92/57/EEC დირექტივა დროებით ან მოძრავ სამშენებლო უბნებზე უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების იმპლემენტაციის შესახებ;
2002/44/EC დირექტივა მუშაკთა ფიზიკური აგენტებისგან (ვიბრაცია) გამოწვეული პოტენციური რისკის წინაშე დაყენებასთან დაკავშირებით უსაფრთხოებისა და ჯანმრთელობის მინიმალური მოთხოვნების შესახებ. |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება: სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია |
2018 წელს (დირექტივები: 89/391/EEC, 89/654/EEC, 2009/104/EC, 90/270/EEC); 2019 წელს (დირექტივები: 89/656/EEC, 92/91/EEC, 92/104/EEC, 92/58/EEC); 2020 წელს (დირექტივები: 92/57/EEC, 2002/44/EC) |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი, დონორული მხარდაჭერა |
|
9.1.2. შრომის კანონმდებლობის აღსრულების ინსტიტუციური მექანიზმის გაძლიერება/კომპეტენციების გაფართოება; |
9.1.2.1 შრომის პირობების ინსპექტირების დეპარტამენტის (შრომის ინსპექციის) ეფექტურ მექანიზმად გარდაქმნა, მისი ინსტიტუციური, ადმინისტრაციული გაძლიერებისა და კომპეტენციების ზრდის საშუალებით შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის სტანდარტების შესაბამისად, რაც გულისხმობს მოქმედების სფეროს |
პასუხისმგებელი უწყება:საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018- 2020 |
ამოცანა 9.1.2-ის ინდიკატორი: შრომის პირობების ინსპექტირების დეპარტამენტი შრომის საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად ფუნქციონირებს;
შემოწმებული კომპანიების და გაცემული და შესრულებული რეკომენდაციების რაოდენობა;
შექმნილი სამართლებრივი ჩარჩო ინსპექციის კომპეტენციების ზრდის კუთხით; |
სახელმწიფო ბიუჯეტი, დონორული მხარდაჭერა |
|
9.1.3. საქართველოს მიერ სავალდებულოდ აღიარებული შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციისა და შრომის უფლებასთან დაკავშირებით არსებული სხვა საერთაშორისო სამართლებირვი აქტების კონვენციების იმპლემენტაციის მონიტორინგი |
9.1.3.1. შრომის საერთშორისო ორგანიზაციის შემდეგი კონვენციების იმპლემენტაციის ანგარიშის მომზადება:
1. კონვენცია N029 „იძულებითი ან სავალდებულო შრომის შესახებ“;
2. კონვენცია N052 „ყოველწლიური ფასიანი შვებულების შესახებ“;
3. კონვენცია N105 „იძულებითი შრომის გაუქმების შესახებ“;
4. კონვენცია N117 „სოციალური პოლიტიკის მიზნებისა და ნორმების შესახებ“;
5. კონვენცია N138 „სამუშაოზე მისაღები მინიმალური ასაკის შესახებ“;
6. კონვენცია N142 „ადამიანთა რესურსების განვითარების სფეროში პროფესიული ორიენტაციისა და პროფესიული მომზადების შესახებ“;
7. კონვენცია N182 „ბავშვთა შრომის ყველაზე უარესი ფორმების აკრძალვისა და აღმოფხვრის ღონისძიებების შესახებ“. |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება: სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018/III კვარტალი |
ამოცანა 9.1.3-ის ინდიკატორი: კონვენციებისა და რეკომენდაციების გამოყენების საკითხებში შრომის საერთაშორის ორგანიზაციის ექსპერტთა კომიტეტის/ევროპის საბჭოს ყოველწლიურ დასკვნებში ასახული პოზიტიური დინამიკა |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
9.1.3.2. შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის შემდეგი კონვენციების იმპლემენტაციის ანგარიშის მომზადება:
1. კონვენცია N100 „მამაკაცთა და ქალთა თანასწორი ანაზღაურების შესახებ თანაბარი ღირებულების შრომისათვის“;
2. კონვენცია N111 „შრომისა და საქმიანობის სფეროში დისკრიმინაციის შესახებ“;
3. კონვენცია N122 „დასაქმების პოლიტიკის შესახებ“;
4. კონვენცია N151 „სახელმწიფო სამსახურში დასაქმების პირობების განსაზღვრის პროცედურების და ორგანიზების უფლებების დაცვის შესახებ“;
5. კონვენცია N163 „ზღვაში და ნავსადგურში მეზღვაურთა სოციალურ-საყოფაცხოვრებო მომსახურების შესახებ“;
6. კონვენცია N185 „მეზღვაურთა პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტაციის შესახებ“; |
პასუხისმგებელი უწყება:
საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო;
პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია |
2019/ III კვარტალი |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
9.1.3.3. შრომის საერთშორისო ორგანიზაციის შემდეგი კონვენციების იმპლემენტაციის ანგარიშის მომზადება:
1. კონვენცია N87 „ასოციაციის თავისუფლებისა და ორგანიზაციის დაცვის შესახებ“;
2. კონვენცია N88 „დასაქმების სამსახურის ორგანიზების შესახებ’’;
3. კონვენცია N 98 „კოლექტიური მოლაპარაკების ორგანიზებისა დაგამართვაზე უფლებათა პრინციპების გამოყენების შესახებ“;
4. კონვენცია N181 „დასაქმების კერძო სააგენტოების შესახებ“. |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2020/ III კვარტალი |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
9.1.3.4. სოციალური ქარტიის რატიფიცირებული/არარატიფიცერებული მუხლების/პუნქტების შესრულების მდგომარეობის შესახებ ანგარიშების წარდგენა ევროპის საბჭოსათვის |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია |
2018-2020 |
|
|
|
9.1.4. შრომითი უფლებების დასაცავად საჭირო მექანიზმების განვითარება |
9.1.4.1. კოლექტიური შრომითი დავების მედიაციის მექანიზმის განვითარება |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018-2020 |
ამოცანა 9.1.4-ის ინდიკატორი: მედიაციის საშუალებით წარმოებული კოლექტიური შრომითი დავების რაოდენობა მორიგების შემთხვევების დინამიკის ჩათვლით; მედიატორთა ტრენინგების რაოდენობა;
მედიაციის შედეგად მიღებული შეთანხმებების აღსრულების მზარდი მაჩვენებელი |
|
|
9.1.5. სოციალური დიალოგის განვითარება/გაძლიერება ეროვნულ, რეგიონულ და საწარმოო დონეზე |
9.1.5.1. სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისიის გაძლიერება, მათ შორის მისი სისტემატიზებული მუშაობის უზრუნველყოფის გზით;
აჭარის რეგიონში სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისიის გაძლიერება, მათ შორის მისი სისტემატიზებული მუშაობის უზრუნველყოფის გზით;
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისიის პილოტირება საქართველოს სხვა რეგიონებში (მინიმუმ ერთი რეგიონი). |
პასუხისმგებელი უწყება: საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო; პარტნიორი უწყება:
სოციალური პარტნიორობის სამმხრივი კომისია. |
2018-2020 |
ამოცანა 9.1.5-ის ინდიკატორი: კოლექტიური ხელშეკრულებების (დასაქმებისა და შრომითი ურთიერთობების მარეგულირებელი ნორმებით) რაოდენობის ზრდა;
დამოუკიდებელი და ძლიერი დამსაქმებელთა და დასაქმებულთა ორგანიზაციები;
გაფიცვებისა და ლოკაუტის რაოდენობების შემცირება;
გაძლიერებული სოციალური პარტნიორობა და სოციალური დიალოგი და კომიისიის შეხვედრების რაოდენობები, კომისიის ფარგლებში მიღებული გადაწყვეტილებები/დიალოგის შედეგად არსებული შედეგები. |
|
|
9.1.6. სამუშაო ძალის შრომითი მიგრაციის რეგულირება და მართვა, ლეგალური შრომითი მიგრაციის სქემების დანერგვა |
9.1.6.1. შრომითი მიგრაციის სფეროში ქვეყანათაშორისი თანამშრომლობის გაძლიერება საერთაშორისო ხელშეკრულებების გაფორმების გზით |
საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 9.1.6-ის ინდიკატორი: გაფორმებული ხელშეკრულებების რაოდენობა; საზღვარგარეთ და ქვეყნის შიგნით ლეგალური მიგრაციით დასაქმებულთა რაოდენობა |
სახელმწიფოს ბიუჯეტი |
|
9.1.7. შრომით უფლებების რეალიზებასთან დაკავშირებული ინფორმაციის დამუშავება და პროაქტიული გამოქვეყნება |
9.1.7.1. სამუშაო ადგილებზე დაშავების და გარდაცვალების შემთხვევებზე სისხლის სამართლის გამოძიების შედეგების შესახებ ინფორმაციის სისტემატიზირება და პროაქტიული გამოქვეყნება |
მთავარი პროკურატურა |
2018-2020 |
ამოცანა 9.1.7-ის ინდიკატორი: ინფორმაცია გამოქვეყნებულია სათანადო პერიოდულობით |
|
|