16.1.1. „ბავშვთა საერთაშორისო გატაცების სამოქალაქო ასპექტების შესახებ“ ჰააგის 1980 წლის კონვენციის ფარგლებში ბავშვთა უფლებების დაცვისა და კოორდინაციის მექანიზმის გაუმჯობესება |
16.1.1.1. ბავშვთა საერთაშორისო არამართლზომიერი გადაადგილების/დაკავებისა და ურთიერთობის უფლების განხორციელების საქმეებზე რეფერირებისა და აღსრულების მექანიზმის შემუშავება |
იუსტიციის სამინისტრო |
2018/II |
ამოცანა 16.1.1-ის ინდიკატორი: შემუშავებულია ბავშვთა საერთაშორისო არამართლზომიერი გადაადგილების საქმეებზე რეფერირებისა და აღსრულების მექანიზმი |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.1.1.2. „ბავშვთა საერთაშორისო გატაცების სამოქალაქო ასპექტების შესახებ“ ჰააგის 1980 წლის კონვენციის იმპლემენტაციის მიზნით პრაქტიკული სახელმძღვანელოს შემუშავება |
იუსტიციის სამინისტრო |
2018/II |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი; დონორული მხარდაჭერა |
|
16.1.1.3. თანამშრომლობის გაძლიერება/მოლაპარაკებების წარმოება იმ ქვეყნებთან, რომლებთანაც საქართველო არ ახორციელებს ორმხრივ თანამშრომლობას „ბავშვთა საერთაშორისო გატაცების სამოქალაქო ასპექტების შესახებ“ ჰააგის 1980 წლის კონვენციის საფუძველზე |
იუსტიციის სამინისტრო |
2018 – 2020 |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.1.2. შშმ ბავშვთა სახლების დეინსტიტუციონალიზაცია/ინსიტუციონალიზაციის პრევენცია |
16.1.2.1. მძიმე და ღრმა შეზღუდვის ან/და ჯანმრთელობის პრობლემების მქონე შშმ ბავშვთა ოჯახური ტიპის სერვისებში განთავსება;
შშმ ბავშვთა მინდობით აღზრდაში განთავსება |
შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.1.2-ის ინდიკატორი: ალტერნატიულ სერვისებში გადაყვანილი ბავშვების რაოდენობა |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.1.3. ცხოვრების ჯანსაღი წესის დანერგვის ხელშეწყობა ბავშვებსა და ახალგაზრდებში |
16.1.3.1. 14-დან 18 წლამდე ახალგაზრდებისთვის ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციის მიზნით ტრენინგების და სემინარების ჩატარება |
სსიპ დანაშაულის პრევენციის ცენტრი |
2018-2020 |
ამოცანა 16.1.3-ის ინდიკატორი: პროექტებსა და ღონისძიებებში ჩართული ბავშვების რაოდენობა |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.1.3.2. საზაფხულო სკოლის ჩატარება 14-დან 18 წლამდე ახალგაზრდებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციის მიზნით |
სსიპ დანაშაულის პრევენციის ცენტრი |
2018-2020 |
|
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.1.4. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება სკოლებში ბავშვის უფლებების დაცვაზე ორიენტირებული აქტივობების განსახორციელებლად, მოსწავლეებში ერთმანეთის უფლებების დაცვისა და ურთიერთპატივისცემის კულტურის დასამკვიდრებლად |
16.1.4.1. ტრენინგების ჩატარება ბავშვთა უფლებების დაცვის და ბულინგის საკითხებზე სკოლის ადმინისტრაციისა და მასწავლებლებისათვის, მათ შორის არაქართულენოვანი სკოლებისათვის |
განათლების და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.1.4-ის ინდიკატორი: აღნიშნულ თემატიკაზე დატრენინგებული სკოლის ადმინისტრაციისა და მასწავლებლების, მათ შორის არაქართულენოვანი სკოლების მასწავლებლებელთა რაოდენობა |
|
|
16.1.5. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების სასწავლო პროგრამებში ბავშვთა მიმართ ძალადობის საკითხების ინტეგრირება |
16.1.5.1. სწავლების სხვადასხვა საფეხურზე ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ სხვადასხვა საგნებში ბავშვის უფლებებთან დაკავშირებული საკითხების ჩართვა, რომლებიც პირდაპირ ან ირიბად მოიცავენ ბავშვთა მიმართ ძალადობის ასპექტს. |
განათლების და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.1.5-ის ინდიკატორი: ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ინტეგრირებულია ბავშვთა მიმართ ძალადობის საკითხები |
|
|
16.2.1. შშმ ბავშვთა მომსახურებების ხარისხისა და ხელმისაწვდომობის ზრდის ხელშეწყობა ქვეყნის მასშტაბით |
16.2.1.1. მიმწოდებელთა სტიმულირება, კონსულტირება და მათი მიმწოდებლად დარეგისტრირების პროცესში დახმარება;
შშმ ბავშვთა მომსახურებების მონიტორინგის ინსტრუმენტების დახვეწის გზით მომსახურებების ხარისხის ზრდის ხელშეწყობა |
შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.2.1-ის ინდიკატორი: ახლად ამოქმედებული შშმ ბავშვთა საჭიროებებზე მორგებული სერვისების რაოდენობა;
მომსახურებათა მონიტორინგის ინსტრუმენტების დახვეწა |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.3.1. არაფორმალური განათლების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა |
16.3.1.1. დანაშაულის რისკ ჯგუფს მიკუთვნებული ბავშვების საჭიროებებს მორგებული არაფორმალური განათლების პროგრამების შემუშავება და ჩატარება |
სსიპ დანაშაულის პრევენციის ცენტრი |
2018-2020 |
ამოცანა 16.3.1-ის ინდიკატორი: რისკ ჯგუფს მიკუთვნებულ არასრულწლოვან ბენეფიციართათვის არაფორმალური განათლების პროგრამების გავცრელების არეალი გაფართოებულია |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.3.2. ზოგადი განათლების ხელმისაწვდომობა სხვადასხვა მოწყვლადი ჯგუფების წარმომადგენელი ფორმალური განათლების მიღმა დარჩენილი მოზარდებისა და ახალგაზრდებისათვის |
16.3.2.1.ქუჩაში მცხოვრები და მომუშავე ბავშვებისათვის ტრანზიტული საგანმანათლებლო პროგრამა მიუსაფარი ბავშვებისათვის “ განხორციელება |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.3.2-ის ინდიკატორი: ტრანზიტული საგანმანათლებლო პროგრამაში ჩართული ბავშვების რაოდენობა;
ინდივიდუალურ საჭიროებებზე მორგებულ საგანმანათლებლო პროგრამაში ჩართული მოწყვლად ჯგუფების წარმომადგენელი ბავშვების რაოდენობა. |
|
|
16.3.2.2. ქუჩაში მცხოვრები და მომუშავე, სოციალურად დაუცველი, ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი ბავშვებისათვის ინდივიდუალურ საჭიროებებზე მორგებული საგანმანათლებლო პროგრამის შეთავაზება შემდგომში მათი ფორმალურ განათლებაში ჩართვის მიზნით |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
|
|
|
16.3.3. განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის მონაცემთა ბაზებისა და სკოლების მართვის საინფორმაციო სისტემის დახვეწა |
16.3.3.1. განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის მონაცემთა ბაზებში და სკოლების მართვის საინფორმაციო სისტემაში სკოლის მიღმა დარჩენილი და დარჩენის რისკის ქვეშ მყოფი ბავშვთა იდენტიფიცირების მიზნით, სხვადასხვა ინდიკატორების და შესაბამისი ველებისა და ფილტრების დამატება; ანალიზის გზების გაუმჯობესება |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.3.3-ის ინდიკატორი: იდენტიფიცირებულია საბაზო განათლების შესაბამისი ასაკის მოსახლეობის ის რაოდენობა, რომელიც არ ფიქსირდება საქართველოს ზოგადი განათლების სისტემაში;
ხელმისაწვდომია სწავლის მიტოვების მონაცემები;
ელექტრონული ჟურნალის დასწრების და მოსწრების მონაცემები გამოიყენება სკოლის მიღმა დარჩენის რისკის ქვეშ მყოფ ბავშვთა იდენტიფიცირების მიზნით; |
|
|
16.3.3.2.. მართვის სისტემის მონაცემთა ბაზებში (eSchool) მოსწავლეთა მიერ სწავლის მიტოვების შესახებ ინფორმაციის ასახვა სხვადასხვა ინდიკატორების მიხედვით |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
|
|
|
16.3.4. მიუსაფარ ბავშვთა და სხვა მოწყვლადი ჯგუფების მიმართ არსებული სტიგმის დაძლევა. |
16.3.4.1. .ტრენინგების ჩატარება სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებისა და პედაგოგებისათვის მათი მიდგომებისა და შესაძლებლობების გასაუმჯობესებლად მოწყვლადი ჯგუფების ბავშვებთან ურთიერთობების სიძნელეების გადასალახად, მათთან მუშაობისათვის. |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
|
|
|
16.3.4.2. სკოლის მოსწავლეთა მშობლებისათვის საინფორმაციო კამპანიის ჩატარება მიუსაფარ ბავშვთა და სხვა მოწყვლადი ჯგუფების მიმართ არსებული სტიგმის დასაძლევად |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
|
|
|
16.3.5. ბრალდებული/მსჯავრდებული არასრულწლოვნებისათვის ზოგადი განათლების მიღების ხელშეწყობა; |
16.3.5.1. .ბრალდებული/მსჯავრდებული არასრულწლოვნების მიერ სასწავლო რესურსებით სარგებლობის შესაძლებლობა და ექსტერნატის, სკოლის გამოსაშვებ, აგრეთვე ერთიან ეროვნულ გამოცდებში მონაწილეობის მიღების შესაძლებლობა; |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.3.5-ის ინდიკატორი: ზოგადი განათლების პროგრამაში ჩართულ ბრალდებული/ მსჯავრდებული არასრულწლოვანთა რაოდენობა;
ექსტერნატის, სკოლის გამოსაშვებ და ეროვნულ გამოცდებში მონაწილე არასრულწლოვანთა რაოდენობა. |
|
|
16.4.1. ბავშვთა დაცვის მიმართვიანობის (რეფერირების) პროცედურების დანერგვა |
16.4.1.1. .ბავშვთა დაცვის მიმართვიანობის (რეფერირების) პროცედურებში ჩართულ უწყებებს შორის ეფექტური კომუნიკაცია;
ძალადობის მსხვერპლი ბავშვებისთვის საჭირო სოციალური მომსახურებების მიწოდება. |
შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო |
2018-2020 |
ამოცანა 16.4.1-ის ინდიკატორი: იდენტიფიცირებული ძალადობის მსხვერპლი ბავშვების რაოდენობა;
შესაბამის მომსახურებებში ჩართული სახელმწიფო ზრუნვაში მყოფი ძალადობის მსხვერპლი ბავშვების რაოდენობა |
სახელმწიფო ბიუჯეტი |
|
16.5.1. არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების ეფექტიანი სისტემის შექმნა |
16.5.1.1. არასრულწლოვანთა საქმეებზე სპეციალიზებული პროკურორების დატვირთვის შესწავლა |
მთავარი პროკურატურა |
2018-2020 |
ამოცანა 16.5.1-ის ინდიკატორი: არასრულწლოვანთა საქმეებზე სპეციალიზებული პროკურორების გადამზადება განხორციელებულია; არასრულწლოვანზე ორიენტირებული გარემო შექმნილია. |
|
|
16.5.1.2. შშმ პირებთან ეფექტური კომუნიკაციის თემაზე საშუალო რგოლის მენეჯერებისა და პროკურორების კვალიფიკაციის ამაღლება |
მთავარი პროკურატურა |
2018-2020 |
|
|
|
16.5.1.3. არასრულწლოვანზე ორიენტირებული გარემოს შექმნა |
მთავარი პროკურატურა |
2018-2020 |
|
|
|
16.5.2. არასრულწლოვნებთან დაკავშირებული სტატისტიკური მონაცემების სრულყოფა |
16.5.2.1. არასრულწლოვან პროცესის მონაწილეებზე სტატისტიკური მონაცემების სრულყოფის მიზნით დოკუმენტის შემუშავება და შესაბამისი ცვლილებების განხორციელება სისხლის სამართლის საქმისწარმოების ელექტრონულ სისტემაში |
მთავარი პროკურატურა |
2018 |
ამოცანა 16.5.2-ის ინდიკატორი: სტატისტიკური მონაცემები გამოქვეყნებულია |
|
|
16.5.2.2. არასრულწლოვან პროცესის მონაწილეებზე სრულყოფილი სტატისტიკური მონაცემების შეგროვება და მათი პროაქტიური გამოქვეყნება |
მთავარი პროკურატურა |
2019-2020 |
|
|
|
16.5.3. არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების განმახორციელებელ უწყებებს აქვთ შესაბამისი კომპეტენცია და შესაძლებლობები |
16.5.3.1. შესაბამისი ტრენინგების (4 ერთეული) ორგანიზება იურიდიული დახმარების სამსახურის ადვოკატებისთვის |
სსიპ იურიდიული დახმარების სამსახური |
2018–2020 |
ამოცანა 16.5.3-ის ინდიკატორი: შემუშავებული და დაწყებულია არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების საკითხებზე პროფესიული საგანმანათლებლო ტრენინგ-პროგრამები;
არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების საკითხებზე გადამზადებული (ან მომუშავე) ადვოკატების რაოდენობა შეადგენს 80 (რეესტრის ადვოკატების ჩათვლით). |
სახელმწიფო ბიუჯეტი; დონორული მხარდაჭერა |
|